Poleruj samochód jak profesjonalista

Poleruj samochód jak profesjonalista

Jeśli chcemy, aby nasz samochód wyglądał „jak nowy” nawet pomimo upływu lat, wcale nie jesteśmy skazani na konieczność wydawania naprawdę dużych pieniędzy. Także w warunkach domowych można przecież zdecydować się na tak zwane „koło”, a więc polerowanie pojazdu z wykorzystaniem obracającego się koła w sposób zbliżony do tego, jaki znamy z profesjonalnej pracy. Proces ten zakłada tymczasowe podgrzanie bezbarwnego lakieru tak, aby zmiękczył się i zmienił w lepka ciecz. Ta poradzi sobie znakomicie nie tylko z wypełnieniem, ale również z rozproszeniem plam. Jeśli zależy nam na tym, aby zapobiec uszkodzeniu lakieru w sposób trwały, musimy pamiętać, że mamy do czynienia z rozwiązaniem, które nie powinno być wykorzystywane częściej niż raz w roku. Co więcej, utrzymanie efektu jest możliwe przede wszystkim wtedy, gdy raz na kilka miesięcy zdecydujemy się na woskowanie.

Profesjonalne polerowanie krok po kroku

Pierwszym krokiem niezmiennie pozostaje staranne, ręczne mycie samochodu, warto przy tym pamiętać, że czynność ta powinna być wykonywana w zacienionym miejscu. Co ciekawe, zadanie, którego chcemy się podjąć, może prowadzić do sporego bałaganu. Warto zatroszczyć się więc o zabezpieczenie przedmiotów, które znajdują się w pobliżu, zwierząt domowych, a nawet… pobliskich ścian.

Gdy już umyliśmy samochód, możemy założyć na tarczę polerską czystą i lekko wilgotną podkładkę z umiarkowaną ilością masy na jedną płytę korpusu. Środek polerski musi być rozprowadzony na tarczy z umiarkowaną prędkością, sama podkładka zaś powinna być utrzymywana równolegle do powierzchni auta. Jeśli o tym zapomnimy, już po pracy nad polerowaniem możemy mieć problemy z usunięciem śladów zawirowań. Z tego samego powodu dobrze jest dbać o to, aby stosowany był stały ucisk i praca metodą tam i z powrotem na całej powierzchni panelu. Po nagrzaniu się lakieru bezbarwnego, dojdzie do znikania rys.

Jeśli zachodzi taka potrzeba, nie wahajmy się zatrzymać się na moment po to, żeby spłukać podkładkę z pianki. Najlepiej użyć w tym celu węża albo myjki wysokociśnieniowej. Przyda się pamięć o tym, że zewnętrzna część klocka porusza się szybciej, a tym samym generuje też większe tarcie niż ma to miejsce w przypadku środka. Nie wolno więc zapominać o szczególnej ostrożności wokół najbardziej skomplikowanych obszarów wykończenia takich, jak choćby dysze spryskiwaczy oraz lusterka.

Po zakończeniu polerowania należy jeszcze raz umyć oraz opłukać samochód po raz kolejny pamiętając, że czynność ta ma być wykonana ręcznie. Konieczne jest też dokładne wysuszenie auta po to, aby możliwe stało się nakładanie na farbę warstwy wosku. Ta czynność przyczynia się do tego, że mamy szansę na ostateczne zamaskowanie śladów zawirowań, a także pozostałych niedoskonałości znajdujących się na powierzchni. Wosk najlepiej jest połączyć z mieszanką wykończeniową.

Suszenie wosku to doskonała okazja na to, aby oczyścić pozostałe części auta. Do usuwania wosku doskonale nadają się ręczniki, choć dobrym pomysłem może okazać się również wykorzystanie w tym celu szmatki wykonanej z mikrofibry.

Więcej na http://kosmetykisamochodowe.edu.pl/

Previous Korzyści z biurka stojącego - czy powinieneś go kupić?
Next Najlepsze kosmetyki mineralne

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Konsumpcja paliw rośnie. Głównie korzysta na tym szara strefa

W I półroczu konsumpcja paliw była o 5 proc. większa niż przed rokiem – wynika ze wstępnych szacunków Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego. Wzrost to zasługa przede wszystkim większego importu niezależnych operatorów, wśród których

Motoryzacja 0 Comments

Polski rynek ciężarówek urósł o 22 proc. w pierwszym półroczu

Polski rynek samochodów użytkowych rozwija się bardzo szybko – tylko w pierwszej połowie roku zwiększył się o 22 proc. Takiego tempa nie uda się zapewne utrzymać przez cały rok, ale branża oczekuje wzrostów. Liderem

Motoryzacja 0 Comments

Jak pozbyć się smoły

Każdy, kto regularnie jeździ autem z pewnością nie raz natknął się na remont czy konieczność poruszania się objazdem. Efektem jest nie tylko stracony czas, ale często również brzydkie plamy smoły,

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź