Jak przestać się bać dentysty?

Jak przestać się bać dentysty?

Pomimo tego, że stomatologia poczyniła ogromne postępy, wciąż jest ogromna liczba osób, które boją się dentysty. Odontofobia, dentofobia, stomatofobia – to nazwa wszechogarniającego lęku przed wszystkim, co dotyczy stomatologii. Jednak nie myl zwykłego niepokoju przed wizytą z paniką, która pojawia się na samą myśl o pójściu do dentysty.

Oznaki dentofobii

Jednym z objawów może być opóźnienie wizyty u dentysty, nawet jeśli odczuwasz potworny ostry ból. To psychologiczna niemożność skontaktowania się z lekarzem na tle paniki, przebywania bezpośrednio na fotelu dentystycznym. Pojawia się wzrost ciśnienia krwi i tętna. Występuje też wysokie prawdopodobieństwo utraty przytomności. Zwalczanie dentofobii jest ważne i konieczne, ale w żadnym wypadku nie należy ignorować dentystów i odmawiać wizyty u lekarza. Aby walczyć z dentofobią, musisz zrozumieć przyczyny jej wystąpienia w każdym konkretnym przypadku, będzie to pierwszy krok na drodze do zwycięstwa nad tą chorobą.

Przyczyny dentofobii

Obecnie najczęstszą przyczyną są negatywne doświadczenia. Często nie przywiązujemy wagi do tak ważnych rzeczy, jak pierwsza wizyta dziecka u dentysty. Wielu rodziców uważa, że zęby mleczne nie są tak ważne i absolutnie nie zwracają uwagi na wybór dentysty dziecięcego. Z tym panicznym lękiem przed dentystą dziecko pójdzie dalej w życie, co pociągnie za sobą szereg innych problemów. Innym częstym powodem jest to, że pacjent wstydzi się swojego zaniedbanego stanu jamy ustnej. Problem ten może spotęgować, znowu zły wybór dentysty, często można spotkać takich „specjalistów”, którzy zaczynają karcić pacjenta, a zadaniem dentysty jest pomaganie ludziom. Najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji byłaby zmiana dentysty. Niski próg bólu może również powodować dentofobię

Jak pokonać dentofobię?

Współczesna stomatologia oferuje wiele sposobów rozwiązania tego problemu. Najbardziej skutecznym zabiegiem jest sedacja, czyli lekki, powierzchowny sen. Nierzadko zdarza się, że po zabiegu w sedacji osoba przestaje bać się dentysty i jest dalej leczona w znieczuleniu miejscowym. Kojąca muzyka podczas wizyty, terminowa wizyta u dentysty, kiedy leczenie można przeprowadzić alternatywnymi metodami – bez użycia wiertła, również może pomóc rozwiązać problem. I oczywiście bardzo ważne jest, aby znaleźć dentystę, któremu można całkowicie zaufać, wtedy wizyta u lekarza będzie bardziej jak wizyta u starego przyjaciela niż coś przerażającego. I na koniec kilka prostych wskazówek, jak przestać bać się dentysty:

  • Poznaj możliwości współczesnej stomatologii, ponieważ obecnie istnieje ogromna liczba metod uśmierzania bólu, bezbolesnych metod leczenia
  • Udaj się na konsultację do kilku specjalistów, do kilku klinik. W końcu kontakt z lekarzem jest bardzo ważny.
  • Dowiedz się o różnych metodach leczenia i rodzajach łagodzenia bólu.
  • Porównaj, ile pieniędzy wydasz na badanie profilaktyczne, a ile na założenie protezy i zakup środków przeciwbólowych? Pomyśl też, ile czasu stracisz na nieprzyjemne życie z bólem i leczenie zaniedbanego zęba.
  • Pamiętaj, że uczucie strachu działa na tych samych zasadach, co każdy inny odruch warunkowy: walcząc z nim raz, następnym razem poradzisz sobie z nim znacznie łatwiej. Jedna lub dwie wizyty u dentysty – a przestaniesz się bać.

http://gardent.pl/a/vowf,jak-pokonac-stomatologiczne-leki-i-nerwy

Previous Rodzaje obrabiarek
Next Artykuły biurowe codziennego użytku

Może to Ci się spodoba

Life&Style 0 Comments

Średnio 100 zł wydamy w tym roku na prezent bożonarodzeniowy dla dziecka

Z ponad 30 do blisko 50 proc. wzrósł odsetek rodziców, którzy chcą wydać na prezent dla swojego dziecka ponad 100 zł – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci sklepów Smyk. Świąteczne

Life&Style 0 Comments

Definicja alkoholizmu

Alkoholizm jest najpoważniejszą formą nadużywania alkoholu i wiąże się z niezdolnością do opanowania nawyków związanych z piciem. Powszechnie określa się go również mianem zaburzeń związanych z używaniem alkoholu. Zaburzenia związane

Life&Style 0 Comments

Agnieszka Woźniak-Starak wstaje o 6 rano, żeby ćwiczyć

Aktywność fizyczna to dla dziennikarki sposób na walkę z jesienną chandrą. Regularnie ćwiczy pod okiem Ewy Chodakowskiej, nawet jeśli musi wstać na zajęcia o 6 rano. Twierdzi, że po porannym treningu może się

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź